Roverino

No Comments »

A Roverino egy csapatjáték, amit egy gyűrűszerű játékszerrel (roverino)  játszunk.

Kellékek: két bot (pl. partvisnyél), egy 15 cm átmérőjű gyűrű (pl. frizbi, hullahopp-karika “kistestvére”, vagy bármi ehhez hasonló házigyártmány), madzag vagy kötél a pálya kijelöléséhez. Célszerű a kapusok helyének fixen tartásához széket vagy ládát vagy gumiabroncsot, stb. használni.

A játékot bíró vezeti, és nincs helye vitának a bíró döntéseinél! Lassítja és tönkreteszi a játékot.

Két csapat játszik. A csapatok létszáma bármekkora lehet az oratóriumban (versenyen ez 6 fő). A csapatok választanak kapust. (Ha gyerekek játszanak, akkor a kapus mindig a nagyobbak közül kerüljön ki. Lehet pl. animátor.)

A játék lényege: a roverinót rá kell dobni a saját kapus kezében lévő botra és ez 1 pontot ér. Az a csapat győz, aki több pontot szerez a játékidő alatt. Vagy ha nem akarjuk nagyon időhöz kötni, akkor a játék mehet pl. 10 pontig.

JÁTÉKSZABÁLYOK

1. Pálya

Lehetőleg téglalap alapú és nem kemény talajú. Legjobb a füves terület.  Kötéllel kijelölhetjük az alapvonalat. Az egyik csapat kapusa mindig a másik csapat mögötti alapvonal mögött 3 méterrel helyezkedik el és innen nem mozdulhat. (Pl. valamire feláll). Az alapvonal mögött csak a kapus tartózkodik, más játékos játék közben nem mehet be oda semelyik csapatból sem.

2. Kezdés

Minden játékos a saját térfelén helyezkedik el. A két kapitány áll középen és várja, hogy a bíró feldobja a roverinót. Ebben a pillanatban a kapusok már a helyükön vannak.

3. Időtartam

  • Általában két 10 perces félidőt érdemes játszani térfélcserével, ha bajnokságot szervezünk. Egyébként pedig, amíg élvezetes a játék.
  • Ha bajnokság van, akkor lehet félidőnként egy időkérés. Ezalatt áll az óra.

4. A játékos

  • Akinél a roverino van legfeljebb hármat léphet. Ha egy lába körül forog – mint a kosárlabdában – az nem minősül lépésnek.
  • Passzolni csak dobással lehet bármelyik csapattárs felé kivéve akitől a roverinót kapta, illetve saját magának.
  • A roverinó nem maradhat 6 másodpercnél tovább egy játékosnál.
  • A játékos, akinél a roverinó van, megérintése szabálytalan.
  • Lábbal szándékosan érinteni a roverinót szintén szabálytalan.
  • A roverinót megszerezni csak akkor lehet, ha a játékos azt röptében megfogja vagy a földről felveszi.

5. A kapus

  • A kapus a már leírt módon helyezkedik el és egy botot tart a kezében. Az ő feladata, hogy a bottal befogja a csapattárs által dobott roverinót.
  • A kapus nem mozdulhat el a helyéről, különben nem érvényes a pont.
  • Ha a roverino a kapus területére esik, akkor a kapus bármelyik ellenfele bemehet érte és a bíró jelzése után játékba hozhatja a roverinót.
  • Lehet kapust cserélni a bíró engedélyével, amikor játéktéren kívül kerül a labda.

Szólj hozzá